ヘルプ

広島市中区大手町5丁目 - 広島市中区国泰寺町2丁目 千田通り

  • 212

写真: 広島市中区大手町5丁目 - 広島市中区国泰寺町2丁目 千田通り

写真: 広島電鉄 鷹野橋電停 広島市中区国泰寺町2丁目

鷹野橋歩道橋から 2016年2月16日
鷹野橋交差点 http://www.panoramio.com/photo/128133771 https://flic.kr/p/EaZwCC
大手町5丁目 https://flic.kr/p/DDQdGt
国泰寺町2丁目 - 千田町1丁目 - 大手町5丁目 https://flic.kr/p/DDQhCe
千田通り 御幸橋方向 https://flic.kr/p/E55yyH
広島電鉄 鷹野橋電停 http://www.panoramio.com/photo/128133772 https://flic.kr/p/E2TgCU
千田通り 紙屋町方向 http://www.panoramio.com/photo/128133773 https://flic.kr/p/Eb1567 https://flic.kr/p/DfWeng

「この世界の片隅に」の時代 https://flic.kr/s/aHsk8UCeZA

パチンコスロット IRIS アイリス 広島市中区大手町5丁目6-2
広島銀行 大手町支店 広島市中区大手町5丁目1-4
フレスタ おかず工房 鷹野橋店 広島市中区大手町5丁目1-2
JA広島中央会 広島市中区大手町4丁目7-3 JAビル
NTT docomo ドコモ広島大手町ビル 広島市中区大手町4丁目1-8

HIROSHIMA ELECTRIC RAILWAY, Hiroden (streetcar)
The streetcar "Hiroden" is useful and cheap transportation in Hiroshima-city. They have eight routes in Hiroshima-city and only Miyajima line route goes out of city. The history of Hiroden is old and it has ever been the means of transportations for Hiroshima citizens for a hundred year, and the first transportation which started to run just after bombed from Atomic Bomb was Hiroden. Even now two bombed streetcar carriages run in the city.

広島電鉄 5100形グリーンムーバーマックス
製造年:2005年〜08年
編成数:10編成(5車体3台車)
定員(座席数):149人(56人)
自重:33.9t
最大寸法(長さ×幅×高さ):30,000mm×2,450mm×3,645mm
電気方式:DC600V
台車:4輪独立台車
主電動機:三相かご形誘導電動機 100kw×4台
制御方式:VVVFインバータ制御
ブレーキ方式:回生・発電ブレーキ併用油圧ディスクブレーキ
保安ブレーキ:デッドマン機能付き
補助電源:三相 AC440V/DC24V
冷房装置:屋根置集中ユニット式
床高さ:360mm(車内フロアー)330mm(入口部)
最高運転速度:60km/h(設計最高80km/h)
加速度:3.5km/h/s
減速度(非常):4.8km/h/s(6.0km/h/s)
車体製造所 :近畿車輛、三菱重工業、東洋電機製造

Model 5100 Hiroden built in 2005
Model 5100, nicknamed "Green Mover Max" was the very first low-floor vehicle entirely produced in Japan. It has wider aisles and more number of seats than model 5000. Most of the parts were made in Japan so that maintenance became easier.

アルバム: 公開

お気に入り (0)

まだお気に入りに追加している人はいません。

コメント (0)

まだコメントがありません。最初のコメントを書いてみませんか?

コメントするにはログインが必要です。フォト蔵に会員登録(無料)するとコメントできます。